Mamy nowy Plan Ruchu zakładu górniczego na lata 2020 – 2022
W ostatnich dniach grudnia ubiegłego roku Dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego zatwierdził do realizacji nowy Plan Ruchu zakładu górniczego obejmujący okres na lata 2020 – 2022.
Mamy nowy Plan Ruchu zakładu górniczego na lata 2020 – 2022
W ostatnich dniach grudnia ubiegłego roku Dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego zatwierdził do realizacji nowy Plan Ruchu zakładu górniczego obejmujący okres na lata 2020 – 2022. Plan Ruchu to, mówiąc w skrócie, dokumentacja techniczna w oparciu o którą funkcjonuje kopalnia. Między innymi określa szczegółowo, w których partiach złoża można prowadzić eksploatację węgla, opisuje obiekty podstawowe i budowlane kopalni niezbędne dla działalności kopalni, sposób przewietrzania, zasilania jej w energię elektryczną i wodę, systemy łączności i bezpieczeństwa, zagrożenia wentylacyjne i tąpaniami. Poprzedni plan kończył się 31 grudnia 2019r., więc już od połowy ubiegłego roku trwały prace nad przygotowaniem nowego dokumentu. Osobą odpowiedzialną za jego opracowywanie był inż. Roman Bartoszek, Kierownik Działu Organizacji i Przygotowania Produkcji, współpracujący z licznym gronem szefów pozostałych działów kopalni.
- Nowy Plan Ruchu przewiduje eksploatację głównie w pokładzie 507 w obszarze na południe od filara drogi autostradowej A-1. W obszarze tym wyznaczono trzy parcele B, C i D, co pozwala na prowadzenie wydobycia jednym kombajnem chodnikowym przez okres najbliższych trzech lat. Drugim z posiadanych kombajnów będziemy eksploatować chodnikami węgiel z pokł. 507 w rejonie poz. 400 – 500m, próbując uzyskać połączenie z poz. 220m. To ważne zadanie dla ustabilizowania systemu przewietrzania naszej kopalni, jak również uzyskania możliwości podsadzania wyeksploatowanych wyrobisk z tego poziomu. Połączenie z poz. 220m umożliwi też dalszą eksploatację resztek pokładu 509 i 510 w tym rejonie. Trzeci kombajn przez najbliższe półtora roku będzie dokańczał eksploatację pokładu 510 w polu „O” i „M”. Potem planujemy przerzucenie go do pokł. 507 na poz. 400m partia wschodnia. W czasie obowiązywania tego planu ruchu będziemy też podejmować próbę przygotowania wejścia do pokł. 501. To kosztowna jak na możliwości naszego zakładu inwestycja, wymagająca wykonania przekopu (wyrobiska w kamieniu) o długości ok. 90m – wyjaśnia inż. Roman Bartoszek, Kierownik Działu Organizacji i Przygotowania Produkcji.